RSS Feeds

Rabu, 1 April 2009

Peranan Anda Dalam Pilihanraya

Piliharanraya yang akan diadakan beberapa hari lagi merupakan ujian besar kepada pihak BN mahupun PAKATAN RAKYAT. Ini kerana kesan kepada kemenangan ini akan menjadi penentu terhadap sambutan dan tindak balas pengundi kepada kedua-dua komponan tersebut. Sudah tentu pengundi bagi parlimen Bukit Gantang, DUN Bukit Selambau dan Batang Air sedang giat berfikir bagi memilih pemimpin mereka.


Mari kita ketahui serba sedikit betapa pentingnya undi anda untuk menjadi penentu kepada kemenangan. Anda perlu menjadi pengundi bijak kerana;

1) Anda adalah penentu kepada kedaulatan undang-undang di Malaysia. Samada undang-undang itu boleh menjadi permainan orang-orang politik rakus atau ianya dihormati sebagai paksi kepada Negara yang mengamalkan Demokrasi.

2) Anda adalah penentu kepada kedaulatan dan keunggulan Bahasa Melayu yang semakin terpinggir, yang akhirnya meminggirkan majority pelajar-pelajar melayu daripada mendapat keputusan yang cemerlang dalam subjek Sains dan Matematik.

3) Anda adalah penentu kepada kesucian pentadbiran Negara daripada anasir-anasir rasuah yang semakin berleluasa.

4) Anda adalah penentu kepada kestabilan ekonomi Negara kerana peranan mereka yang cekap akan membantu kepada perbelanjaan kewangan Negara secara bijak dan berhemah.

5) Anda adalah penentu kepada kebebasan media cetak dan elektronik menurut undang-undang sedia ada bagi menyebarkan maklumat secara jujur, amanah dan bertanggungjawab.

6) Anda adalah penentu kepada kedaulatan raja-raja melayu yang secara terpaksa terheret kepada kemelut politik kotor yang akhirnya mengurangkan rasa hormat rakyat terhadap mereka.

7) Anda adalah penentu kepada memartabatkan Dakwah Islamiyyah ataupun menambahkan lagi gejala kebejatan akhlak dan berselerakannya dosa-dosa besar di Malaysia.

8) Anda adalah penentu kepada memartabatkan politik yang berlandaskan Islam ataupun anda menyokong kepada politik yang berasaskan secular dan perkauman.

9) Anda adalah penentu kepada tertegaknya Syariat Allah di muka bumi yang semakin celaru ini ataupun anda adalah penentang kepada hukum hakam Tuhan.

10) Hargai pendirian anda dan fahami matlamat perjuangan, semoga kita terus berada dalam petunjuk yang benar serta mendapat keredhoan Allah.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...