RSS Feeds

Khamis, 3 Jun 2010

Yahudi & Realiti Umat Islam

"Kami dimalukan, kami diarah untuk menanggalkan seluar, kami dilayan teruk, kami dikasari, sehingga akhirnya : "kami ditembak dan dibunuh!". Semua ini bukanlah suatu yang menghairankan masyarakat dunia. Mereka yang kafir juga tahu bagaimana jahatnya bangsa yang dilaknat ini. Eropah sendiri dapat membaca kerosakan, kegilaan, keganasan, jenayah dan pelbagai lagi sifat-sifat karnivor yang sebati dalam tubuh majority yahudi sehinggalah kepada kanak-kanak dan wanita mereka. Sebab itu jalan terbaik ialah menempatkan mereka disatu tempat yang mereka mahukan disamping kerosakan mereka itu hanyalah dirasai dipersekitaran orang islam yang secara langsung akan melemaskan umat islam.


Anda jangan hairan dan pelik jika itu adalah perangai dan tabiat mereka. Satu bangsa yang tidak pernah menunaikan janji kecuali jika terdesak & jika keadaan tidak memihak kepada mereka. Jika bangsa ini boleh membunuh begitu ramai para Nabi dikalangan bangsa keturunan mereka sendiri, apalagi yang mahu diharap jika berdepan dengan orang-orang bukan yahudi yang pastinya bukan Nabi?


Memang tidak adil jika kita mengatakan bahawa semua yahudi itu jahat dan tidak akan beriman. Tetapi amat sedikit mereka yang berakal, punyai rasa belas kasihan, bersifat kemanusian dan lain-lain lagi sifat yang positif. Mereka juga berpecah dan saling berselisih, mereka juga berpuak-puak dan saling bergaduh. "Permusuhan antara sesama mereka adalah sangat hebat. kamu sangka mereka itu bersatu, sedangkan hati mereka berpecah belah. yang demikian itu Karena Sesungguhnya mereka adalah kaum yang tidak mengerti". Al-hasyar ayat 14.


Bangsa @ Masyarakat Allah yang terpilih?

Ini adalah satu pengangan akidah mereka yang terkenal, disebutkan dalam rujukan-rujukan agama mereka seperti Taurat dan Tilmud. Mereka menyangka sebagai anak-anak pilihan Allah. Manusia selain yahudi diciptakan dalam bentuk rupa yang sama seperti mereka adalah hanya untuk memberi khidmat kepada yahudi. Bangsa selain yahudi adalah umpama binatang, boleh melakukan zina dengan mereka samada yang perempuan mahupun lelaki. Tidak boleh seorang yahudi memberi pinjaman kepada selain bangsa yahudi kecuali dengan mengamalkan system riba. Jika orang bukan yahudi terjatuh didalam sesuatu lubang, timbuskan sahaja dengan tanah supaya mati. Yahudi mestilah lebih menghormati seekor anjing berbanding mana-mana manusia yang bukan yahudi. Ruh-ruh manusia yang bukan yahudi adalah seperti binatang bahkan lebih teruk lagi umpama khinzir. Makan bersama-sama dengan bangsa yang bukan yahudi umpama makan bersama seekor anjing. Dan macam-macam lagi iktikad mereka terhadap bangsa yang bukan yahudi. Dalam surah al-Maidah Allah menyangkal pendustaan mereka; "Orang-orang Yahudi dan Nasrani mengatakan: "Kami Ini adalah anak-anak Allah dan kekasih-kekasih-Nya". Katakanlah: "Maka Mengapa Allah menyiksa kamu Kerana dosa-dosamu?" (kamu bukanlah anak-anak Allah dan kekasih-kekasih-Nya), tetapi kamu adalah manusia (biasa) diantara orang-orang yang diciptakanNya dan Allah mengampuni sesiapa yang dikehendaki dan menyiksa sesiapa yang dikehendaki-Nya. dan kepunyaan Allah-lah kerajaan antara keduanya. dan kepada Allahlah kembali (segala sesuatu)".


Beberapa sifat yahudi yang tercatat dalam al-Quran;

1) Yahudi ini adalah bangsa yang bersifat dengki;

"Ataukah mereka dengki kepada manusia (Muhammad) lantaran kurniaan anugerah[1] yang Allah Telah berikan kepadanya? Sesungguhnya kami Telah memberikan Kitab dan hikmah kepada keluarga Ibrahim, dan kami Telah memberikan kepadanya kerajaan yang besar". An-Nisa ayat 54.


2) Yahudi adalah kaum yang pendusta;

"Perhatikanlah, bagaimana mereka menciptakan kedusta terhadap Allah? dan cukuplah perbuatan itu menjadi dosa yang nyata (bagi mereka)." An-Nisa' ayat 50.


3) Yahudi adalah bangsa yang kedekut;

"Iaitu orang-orang yang kedekut, dan menyuruh orang lain menjadi kedekut, dan menyembunyikan kurniaan Allah yang Telah diberikan kepada mereka, dan kami telah menyediakan untuk orang-orang kafir siksa yang menghinakan". Surah an-Nisa' ayat 37.


4) Yahudi adalah makhluk perosak;

"Orang-orang Yahudi berkata: "Tangan Allah terbelenggu [kedekut], Sebenarnya tangan merekalah yang dibelenggu [kedekut] dan merekalah yang dilaknat disebabkan apa yang Telah mereka katakan itu. Bahkan kedua-dua tangan Allah terbuka, dia (Allah) mengurniakan sebagaimana yang dikehendaki. dan Al Quran yang diturunkan kepadamu dari Tuhanmu sungguh-sungguh akan menambah kederhakaan dan kekafiran bagi kebanyakan dikalangan mereka. dan kami Telah timbulkan permusuhan dan kebencian di antara mereka sampai hari kiamat. Setiap kali mereka menyalakan api peperangan Allah memadamkannya dan mereka berbuat kerosakan dimuka bumi dan Allah tidak menyukai orang-orang yang membuat kerusakan". Surah al-Maidah ayat 64.


5) Yahudi bangsa yang pengecut;

"Mereka tidak akan memerangi kamu dalam keadaan bersatu padu, kecuali dalam kampung-kampung yang berbenteng atau di balik tembok. permusuhan antara sesama mereka adalah sangat hebat….". surah al-Hasyar ayat 14.

"Mereka berkata: "Hai Musa, kami sekali sekali tidak akan memasuki Palestin selama-lamanya, selagi mereka ada didalamnya, Karena itu pergilah kamu bersama Tuhanmu, dan berperanglah kamu berdua, Sesungguhnya kami Hanya duduk menanti disini saja". Surah al-Maidah ayat 24.


6) Yahudi sentiasa melanggar perjanjian dan mungkir janji;

"Patutkah (mereka ingkar kepada ayat-ayat Allah), dan setiap kali mereka mengikat janji, segolongan mereka melemparkannya? bahkan sebagian besar dari mereka tidak beriman". Surah al-bawarah ayat 100.

"Iaitu orang-orang yang melanggar perjanjian Allah sesudah perjanjian itu teguh, dan memutuskan apa yang diperintahkan Allah (kepada mereka) untuk menghubungkannya dan membuat kerosakan di muka bumi. mereka Itulah orang-orang yang rugi". Surah al-Baqarah ayat 27.


7) Sentiasa memusuhi orang islam;

"Sesungguhnya kamu akan dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik…"surah al-Maidah ayat 82.


Hakikat dan reality kita umat islam;

Setelah jenayah, keganasan, pembunuhan orang tua kanak-kanak dan wanita, serta bermacam-macam lagi kerosakan, tiba-tiba agama islam dikambing hitamkan sebagai agama terrorist dan umat islam adalah pengganas! Lebih menghairankan bagaimana pemimpin-pemimpin islam menghadapi suasana ini dengan penuh tenang, seolah-olah nyawa puluhan, bahkan ratusan dan ribuan umat islam yang dibunuh yahudi adalah takdir Allah semata-mata. Ya, memang ianya sebahagian takdir Allah, tetapi dimana usaha kita untuk mempertahankan nyawa saudara seakidah ini?


Kita tidak pernah mahu bersatu dalam semua keadaan. Kita masih dengan kenasionalan, kenegaraan dan kebangsaan semata-mata. Pemimpin masih mahu menjaga kerusinya untuk terus bertahta. Sehingga akhirnya sekatan dan tekanan kepada rakyat palestin rupanya dilakukan juga oleh beberapa Negara islam. Ya, itulah reality yang perlu kita akui, umat islam terlalu lemah, pengecut dan saling berpecah-belah. Ini kerana mereka membelakangkan ajaran al-kitab dan as-sunnah. Tidak mengamalkan isi kandungannya, lantas kehinaanlah yang Allah timpakan kepada Umat islam seperti yang dilihat sekarang. Dimana kita dengan bala tentera islam yang dihantar kepada golongan yahudi (suatu ketika dulu) hanya kerana seorang muslimah diusik dan diaibkan? Allahul musta'an.


[1] iaitu: kenabian, Al Quran, dan kemenangan.

3 comments:

..::بشرى::.. berkata...

tengah exam masih sempat update..syabas! setaraf UZAR,DRMAZA dan lain2..wa arjuulaka bittaufiq wannajah..hehe

DAKWAH YEOP berkata...

examnya mula 12 Jun, last 22 Jun..cuma esok ada exam amal sanah, hari khamis hantar bahas, selasa 2 bahas dan ada exam. Doa2kan abg mudah dalam semua urusan. syukran lak.

Unknown berkata...

Salam ziarah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...