RSS Feeds

Sabtu, 28 Julai 2012

Golongan Syiah Bersatu Pertahankan Regim Basyar


25/07/12

Iran sekali lagi menyatakan sokongan dan dokongan padunya kpd rejim Basyar sekaligus memberi amaran tidak akan benarkan mana2 pihak menukar rejim Syria...

kenyataan tersebut dibuat oleh Timbalan Panglima Pengawal Revolusi Masoud Jazaeri sambil menyifatkan negara2 Arab yg membantu pertukaran rejim Syria akan menerima pukulan besar...

negara2 Sekutu Syria menurutnya belum lagi terlibat di medan secara langsung, jika ia berlaku nescaya pihak2 yg menyokong peralihan kuasa tersebut akan menerima akibat pukulan setimpal..1



Sementara itu Laporan Balad News juga telah mendedahkan hizbola telah menawarkan kpd rejim Basyar bantuan tentera pilihannya yg terbaik utk menyelamatkan takhta Basyar jika diminta berbuat demikian..

sila lihat link berikut: http://www.balladnews.com/?p=901


sebelum ini ulama paling kanan rejim Iran Ahmed Jennati telah meminta seluruh org2 syiah arab agar pergi ke Syria membantu rejim gila Assad berperang melawan 'musuh2 ahlulbait'...


soalnya ialah...siapakah yg dimaksudkan 'ulama2 kanan' rejim Iran tersebut sebagai musuh2 ahlil bait itu...??


Jika dirujuk apa yg telah dinyatakan oleh ulama syiah TKO ziwasi, almulk dll syiah melayu sblm ini di tko ni... dan di kebanyakan forum2 maya lain... yg dimaksudkan sebagai musuh2 ahlilbait tersebut ialah org2 wahabi /Arab Saudi...(wahabi adalah antara kelompok muslim Sunni yg paling keras dlm menolak fahaman syiah!)

Sedangkan seluruh pimpinan revolusi, kolonel2 tentera pembebsan FSA dll telah menyatakan bahwa apa yg berlaku di Syria ialah apa yg berlaku di Mesir, Libya jua..tiada jauh berbeza di mana rakyat Syria juga mahukan pemerintahan lebih madani/ demokratik...

sekaligus menamatkan zaman kediktatoran...suatu revolusi yg tiada kaitan langsung dgn soal2 mazhab spt di nyatakan mereka..

rakyat Syria hanya mahukan keadilan atas kehilangan begitu ramai ahli keluarga mereka yg ditahan malah dibunuh oleh rejim sejak begitu lama..

SUDAH berkali2 mereka menegaskan bahawa revolusi rakyat saat ini adalah kerana rakyat inginkan keadilan dan perubahan jua ..tanpa apa kaitan dgn soal fahaman, mazhab dan juga tiada kaitan dgn mana2 pihak/ negara luar..

jelas bahawa Iran, Hizbola,Iraq masuk campur dlm krisis di Syria skrg adalah atas semangat menyelamatkan kuasa sekutu mereka yg sama segi fahaman agama...yg berpijak atas kefanatikan dan persamaan mazhab antara mereka..

malah menurut pimpinan revolusi rakyat Syria lagi..merekalah yg memulakan dan mewarnai konflik Syria skrg sebagai konflik mazhab..

maka alasan konon Iran dll negara syiah turut serta masuk campur dlm krisis di Syria skrg adalah kerana khuatir Syria akan di wahabikan oleh negara2 arab termasuk Saudi sebagaimana dinyatakan oleh forumer2 ziwasi/almulk dan syiah melayu lain...adalah sesuatu yg sgt2 lucu dan meng 'gelikan' hati jua....



Sebelumi ini Perdana Menteri Israel Benyamin Natinyahu sudah kali kedua menyatakan bahwa Israel tidak teragak2 utk masuk terlibat dlm konflik di Syria skrg jika keadaan semakin tidak terkawal..??

malah menurut sumber, tentera rejim Israel sudah pun lama bersedia malah hanya menunggu arahan utk masuk terlibat dlm konflik di Syria skrg..

Beliau memberikan alasan konon mahu memastikan senjata2 biologi Syria agar tidak lepas ketangan pengganas..??

siapa kah pengganas yg dimaksudkan si Laknat itu??

Rabu kelmarin seorg pegawai tinggi Israel juga turut terlibat dlm kejadian bom oleh pejuang2 FSA di bangunan keselamatan rejim di Damsyik...pegawai israel berkenaan telah berada bersama pemimpin2 kanan rejim Syria bagi membincangkan sesuatu kepentingan bersama yg begitu mendesak..

kenyataan Natinyahu ini merupakan siri2 pengesahan terbaru yg jelas menunjukkan bahawa Israel sebenarnya adalah sekutu rapat rejim Syria, yg bertindak sebagai penjaga border dan kepentingan negara Haram tersebut... tanpa disedari oleh kita selama ini.

Memang hebat media2 dunia/barat yg di bawah pengaruh kaum yahudi memperdaya umat islam kononnya Israel bermusuh dgn Syria dan Iran..




Operasi GUNUNG BERAPI DAMSYIK & GEMPA SYRIA hakikatnya baru shj bermula....

setelah pejuang FSA mengaku bertanggungjwb menanam peledak di tapak bangunan keselamatan negeri semalam..rejim semakin ganas..meningkat serangannya di merata tempat..apapun semangat dan moral tentera rejim semakin lemah ekoran semakin ramainya bilangan askar rejim berpaling tadah dan menyertai FSA..

kini para pejuang / mujahiden FSA sedang mara dan berusaha utk menguasai sebahagian bandararaya antara yg tertua di dunia ini..

pertempuran sengit sedang terjadi di sekitar airport antarabngsa Damsyik...bantuan ribuan askar rejim dlm perjalanan ke Damsyik bagi membantu mempertahankan ibukota ini dari jatuh ke tangan pejuang...

di Dara'a bandar tempat bermulanya revolusi terjadi serbuan pejuang ke atas pusat keselamatan rejim.berita terbaru menyatakan ia telah ditawan oleh pejuang..

Zuriat dan cucu cicit Sayyidina Khalid al-Walid r.a kembali menggemparkan kota2 bumi Syam....ALLAHUAKBAR..





19/7/2012

setelah hampir SEJUTA menjadi Pelarian....setelah lebih 20 ribu terkorban...puluhan ribu lain dilaporkan hilang...setelah beberapa kota bandar musnah....setelah bilion dollar wang negara disia2kan buat menentang dan menyerang rakyat awam sendiri yg tak berdosa...

kini pejuang nekad..mengakhiri para pembuat dasar "hukum gila " tersebut dengan melancarkan operasi semalam....

mereka ini antara yg telah terkorban..kecuali yg di tengah..



gemparr.....berita tentang KEMATIAN menteri pertahanan Syria Imad Daud Rajihah , timbalannya Asef Syaukat Ipar presiden Basyar, menteri dlm negeri dan beberapa lagi pegawai2 penting REJIM dlm satu letupan di pejabat keselamatan negeri di Damsyik.. SEWAKTU MESYUARAT sedang berjalan..

malah dikatakan yg melancarkan serangan tersebut ialah pengawal menteri berkenaan sendiri yg telah berpaling tadah..serangan tersebut adalah antara pukulan paling yg hebat terhadap rejim....dlm masa 2 hari terakhir ini..

SILA LIHAT PAGE TERAKHIR


rejim mengerahkan berbagai batilion bagi mempertahankan istana Basyar..
rejim juga mula mengalih senjata2 kimia dari merata tempat simpanan samaada di dlm dan di luar ibukota..dan mengerahkan tentera yg begitu besar ke ibukota bg menahan kemaraan pejuang2 Syria..


khabar baru dari dalam menyatakan rejim tidak akan teragak2 menggunakan senjata kimia bagi menghapuskan para pejuang..


mari doakan mereka!


17/72012:

FSA telah melancarkan operasi BESAR2AN YG dinamakan Gunung Berapi dan 'Gempa Bumi' di Damsyik bagi membebaskan ibi kota tersebut sekaligus melumpuhkan rejim...

SEPANJANG 2 hari kelmarin hingga skrg..helikopter rejim terus berada di atas ruang udara Damascus...pertempuran paling sengit dilancarkan pejuang2/ mujahiden FSA terhadap sasaran rejim..

masyarakat setempat yg agak panik tetap menyokong pejuang2 FSA bagi menamatkan riwayat rejim zalim Nusairi..

Arahan dari semua komandan FSA agar saki baki tentera rejim segera bergabung bersama FSA atau menghadapi serangan mereka dlm operasi 'gunung berapi' di ibu kota negara tersebut..

Dalam arahan tersebut juga ada menyebut antara yg akan menjadi sasaran dlm operasi gunung berapi ini ialah militia2 syiah dari hizbola, Iran Iraq yg telah berada di damsyik sejak setahun lalu..

LIHAT BERITA SKRG LIVE DI :

http://www.alarabiya.net/live/index.php

http://wwitv.com/tv_channels/b6006.htm

saat ini pejuang2 Syria masih berjihad menentang rejim Syria yg disokong oleh kuasa kuffar/syiah..inilah antara 'kesah' yg real lagi tersohor sejak awal tahun lepas..yg masih lagi hangat dimainkan sehingga skrg..





terkini: 16/07/2012

meskipun REJIM sudah mengerahkan lebih dari separuh kekuatan tentera termasuk senjata2 berat bagi menyerang pejuang FSA dan melumpuhkan kebangkitan rakyat di seluruh negara tersebut...namun kini para pejuang sudah semakin hampir menguasai Damsyik...

terkini..saat ini sedang berlaku pertempuran sengit di Damsyik termasuk daerah2 al-Maidan, az- Zahirah dll...

walau cuma berbekalkan senjata2 ringan yg dirampas dari rejim..namun spt berlaku keajaiban bilamana pejuang berjaya menangkis dan menyekat kemaraan tentera sokongan rejim dari memasuki daerah2 tersebut...

petang tadi wartawan al-Jazeera telah melaporkan keadaan pertempuran secara live dari lokasi2 tersebut..##


meskipun kota2 di kebanyakan Syria semakin hancur..puluhan ribu telah syahid menjadi korban dan pelarian dari perang yg paling tak berperikemanusiaan ini...

namun di sebalik itu semua pejuang2 FSA kini semakin bersemangat berjuang dan mereka terus mara malah telah berjaya melemahkan kekuatan tentera rejim yg disokong kuat oleh Rusia, Iran dll.. kini mereka telah berjaya sampai di pinggir kota Damsyik bagi membebaskan Syria dari cengkaman rejim Assad...

Keadaan terbaru di Damsyik menunjukkan rejim kini sudah hampir hilang kawalan..pertempuran2 sengit telah mula melanda pinggir ibukota Damsyik..rakyat yg sudah semakin benci, jelik dgn kezaliman rejim hingga mereka menjadi lebih berani lakukan demo2 meskipun berhadapan tembakan2 gila oleh snipper2 Assad...ramai yg gugur termasuk kanak dan org tua!

kini kedengaran suara2 dari kalangan mujahiden2 yg bergabung bersama FSA.. bahwa jika mereka berjaya menundukkan rejim Assad.. selepas ini mereka akan membantu membebaskan rakyat Iraq pula dari kejahatan rejim Syiah di Iraq yg skrg ini juga sedang hebat membalas dendamnya pada kaum muslimin sunni...

DOAKANLAH KEMENANGAN UTK SAUDARA2 KITA YG TERTINDAS DI SANA DAN DI MANA JUA...

-----------------------------------------000------------------------------------

Sebelum ini seorang ulama syiah Ayatullah Mesbah Yazdi telah memberi Fatwa bahawa HARUS membunuh pelarian2 Syria yg masuk ke Lubnan dsb..

ia adalah jawaban beliau (gambar ada di bawah skali dan page terakhir) dari satu soalan yg diajukan kepadanya berhubung limpahan pelarian Syria yg masuk ke Lubnan...maaf panjang nak tulis,,sila baca di sini ...:

http://www.almokhtsar.com/node/66863

---------------------------------------------------------------------------------


LEBIH gempar DIJANGKAKAN dlm bulan ini akan diadakan latihan ketenteraan antara Syria, Rusia China dan Iran di bumi Syria sendiri...

SUBHANALLAH..sambungan lihat dimuka 65



sebelum ini beberapa org askar rejim Assad termasuk seorang pegawai yg berpangkat tinggi telah mengisytiharkan [b]menyertai FSA
setelah mereka TERKEJUT dan KECEWA bila mulai sedar dan mendapat tahu bahawa israel telah banyak kali membantu dlm mempertahankan Rejim Assad secara langsung atau tidak langsung...

Hakikatnya Israel bukanlah sebagai musuh bagi rejim Syria sebagaimana yg dimomok2kan selama ini..malah semua itu hanyalah tipu dan cerita lawak jenaka buat menghibur hati rakyatnya semata2 yg dimainkan sejak sekian lama bagi menagih simpati dan sokongan rakyat semata2!!

Terbaru ialah bila mana pihak israel sendiri telah menghubungi Assad secara direct memberitahukan tentang adanya sebuah kapal yg sedang dlm perjalanan dari Libya membawa senjata dan ubat2an utk diberikan kepada pejuang2 FSA Syria..kapal tersebut telah berjaya dikesan oleh agen2 perisikan Israel.

Sebelum ini telah didedahkan bagaimana pihak Israel juga telah meminjamkan kapal terbang pengintip tanpa pemandu kepada rejim Syria bagi mengesan kedudukan pejuang2 /mujahiden FSA.

Ekoran maklumat tersebut tentera Syria telah memintas dan berjaya menahan kapal tersebut dengan mendapat kerjasama Hizbola Lubnan dan Israel sendiri..

ekoran perkembangan dan berita sahih tersebut pegawai tersebut memutuskan mengisytiharkan keluar dari tentera rejim utk bergabung bersama FSA setelah merasa amat ditipu oleh rejim Assad yg sebenarnya adalah rakan karib israel selama ini!

antara yg telah ditahan ialah seorg kapten kapal bersama 8 org warga syria, 4 warga mesir dan 2 warga India. Kapal tersebut (imej di bawah) kini masih berada di Tripoli Lubnan.



SEMENJAK TERCETUSNYA INTIFADHAH DI SYRIA..SUDAH LEBIH DARI 27,000 ORG MAUT MANAKALA LEBIH DARI 58,000 HILANG...YG JADI PELARIAN PULA MELEBIHI 163500...


komplot 2 TANDUK SYAITAN Rejim Iran dan Iraq terus menerus mengirim bala tenteranya ke bumi Syria membantu rejim Basyar membunuh saudara kita...sedang bantuan pihak luar yg simpati pada pejuang2 FSA dan sukarelawan syria masih terhalang oleh 1001 rintangan kaum mustakbirin sekutu 2 tanduk syaitan tersebut..!!

inilah rahsia dan SEBAB mengapa ulama2 islam terkenal di benua Hindi termasuk di Saudi, Jordan dll seperti al-Marhum Syekh Saed Hawa dll telah menolak syiah Imamiyyah serta usaha2 Al-Azhar mengadakan pendekatan mazhab /taqreeb mazaheb kerana syiah rafidhah yg wujud di Iran skrg bukan sebahagian dari kaum muslimin lantaran aqedah2 syirik yg amat jelas dianuti metreka!

malah SEBELUM tercetusnya revolusi khomeini pada 1979 lagi ulama2 besar di benua Hindi SUDAH LAMA mengeluarkan FATWA tentang KEKUFURAN syiah Imamiyyah Iran skrg..inilah akibatnya bila mana fatwa tersebut dipandang sepi oleh dunia islam??

kini Al-azhar terus terkedu dan tersentak bilamana semakin banyak penipuan dan pengkhianatan kaum syiah dan kerajaan iran khasnya terhadap dunia islam..khasnya bilamana mereka membina kompleks makam Abu Lu'lu'ah iaitu pembunuh Sayyidina Umar .r,a kompleks tersebut dijadikan tempat istimewa dan diagung2kan malah dia dimuliakan sebagai tokoh penting dan banyak lagi siri2 penghinaan dan pengkhianatan syiah Iran terhadap dunia islam baik yg disedari atau yg tidak disedari!!

pada 24/2/2012 yg lepas SEORG ULAMA DAN TOKOH PENTING IRAN AHMED JANNATI (imej paling bawah) DLM SATU UCAPAN NYA TELAH MENYERU ORG SYIAH2 KHASNYA SYIAH ARAB SEGERA KE SYRIA BERSAMA2 MEMBANTU REJIM ASSAD...BERPERANG MENENTANG MUSUH2 MEREKA DARI KALANGAN MUSLIM SUNNI
[/b]


imej 2 kapal perang Iran membawa senjata ke syria membantu Assad..!






imej di atas adalah suatu BUKTI KUKUH bahawa Iran tidak layak digelar sebuah negara Islam atau sebagai penjaga dan pelindung kaum muslimin....malah sebaliknya adalah pengkhianat dan MUSUH kpd mereka!!

Perkembangan di Syria amat mengejutkan dunia islam....Imej 2 buah kapal perang Iran dilihat dgn jelas melalui terusan Suez buat pertama kalinya datang dari Tartus dlm perjalanan pulang ke Tehran...setelah berjaya membawa dan menghantar sejumlah senjata besar yg dikirim khas kepada rejim Syria.

..sebelum ini TELAH didedahkan Iran menghantar 15000 tentera revolusinya ke Syria bagi membantu pertahankan rejim zalim syria..
sekaligus memerangi pejuang2 sukarelawan ikhwan dan askar pembebasan Syria..
Iran iRAQ jelas bersekongkol dgn rejim nusairi yg zalim[/b] menyembelih kaum muslimin yg terdiri dari anak2 kecil..wanita dan org tua !

Di mana Iran telah bertindak begitu jauh dgn terlibat sama mempertahankan rejim yg sgt zalim sekaligus mengisytiharkan permusuhan nya pada masyarakat islam di Syria yg sedang berjuang menjatuhkan rejim diktator yg sgt zalim sejak 50 thn dulu

gerakan Islam seluruh dunia khasnya ikhwan Syria mengecam keras tindakan kepimpinan Iran yg mempamerkan sikap perseteruannya pada kaum muslimin.



DIFAHAMKAN bahawa 2 buah kapal perang yg buat pertama kalinya melalui terusan Suez tersebut setelah selesai memunggahkan segala muatannya lalu telah DIISIKAN pula dgn sejumlah 89789 org tahanan dari kalangan org awam dan pejuang2 Syria utk di hantar ke Iran sebagaimana yg dilaporkan oleh org yg melihat kejadian tersebut dipelabuhan tersebut!

semua tahanan tersebut akan menghadapi hukuman sangat berat termasuk hukuman bunuh bila tiba di Iran nanti...! seluruh tahanan dibawa menaiki 2 buah kapal Iran tersebut dan hari ini (21/2/12) ia mula meninggalkan bandar pelabuhan Tartus dan memasuki laut merah menuju Iran










IMEJ PELURU BUATAN IRAN DIGUNAKAN MENEMBAK ORG AWAM SYRIA SKRG..




kepada almulk dan semua syiah melayu jgnlah panik dengan pendedahan seperti ini....sbb memg telah menjadi kewajipan kami beritahu seluruh kaum muslimin di negara ini bahwa syiah adalah musuh kaum muslimin dlm selimut malah sgt berbahaya bilamana mereka selalu menikam org Islam dari belakang..yg sejarah permusuhan dan tikam dari belakang mereka sudah merentasi ribuan tahun!

teramat keji cara kaum syiah membalas dendamnya pada org Islam di sana seperti yg telah dan sedang berlaku saat ini di syria, Iran dan Iraq sndiri...org2 islam di sana teruk ditindas malah dibunuh oleh rejim 2 tanduk syaitan tersebut dengan begitu kejam semata2 mereka tetap berpegang dgn aqedah islam yg sahih yg diredhai Allah swt dan Rasulnya..

IMEJ KOMPLEKS MAKAM ABU LUKLUK AL-MAJUSI PEMBUNUH SAYYIDINA UMAR R.A SIMBOL DAN PUJAAN KAUM SYIAH IRAN..






IMEJ ULAMA YG HARUSKAN BUNUH ORG SUNNI SYRIA..!!


http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=31295#1311090

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...